Sweet`n`confused

Alla inlägg under mars 2008

Av Diana - 19 mars 2008 12:40

Satt bara och tänkte på att min lilla Linnea som har blivit så stor fyller redan 3år i juni,tiden har gått så himla fort och det här kortet togs för två sommrar sen då hon inte äns lärt sig gå ordentligt.

Av Diana - 19 mars 2008 10:24

Nu längtar jag tills imorgon när min lång ledighet börjar.

Slutar dagen klockan ett och då ska jag träffa upp en av mina äldsta vänner som jag inte träffat på jätte länge, har verkligen saknat henne så himla mycket, det ska bli jätte roligt.

Sen bär det hemåt till mig efter vi hämtat barnen, ska väl fika lite och ta igen den tid vi missat eftersom det typ var ett år sen vi sågs man har ju tvyärr inte haft tid att träffas, antingen har hon varit upptagen eller så har det varit jag.

Vi blev kompisar när jag gick i femma/sexan och det e ju liksom 12/13 år sen (shit va gammal jag kände mig nu ) och har varit vänner sen dess...


Sen är det fyra hela ledig dagar som väntar mig !!!


Kramar!!!!


Di.....

Av Diana - 14 mars 2008 10:45

Jag är så glad att det äntligen är fredag :D....

Så vad ska man hitta på idag då?

Först måste jag hem till mina föräldrar och städa upp lite eftersom dom kommer hem imorgon.

Sen är jag lite sugen på att åka till Farsta och inskaffa mig ett par nya skor men jag får se.

Ikväll är jag sugen på att göra någonting roligt, känner mig lite på party humör men vet inte om pengarnan räcket till annars skulle det vara riktigt roligt att få släppa loss lite, det var ju ett tag sen nu =).


Just nu sitter jag på jobbet som vanligt =) och hoppas på att dagen går fort så jag  få ta mig hemåt.


Puss på er


Di!!!!

Av Diana - 13 mars 2008 11:04

Sitter här på jobbet med en kopp kaffe i handen och tittar ut genom fönstret, kan ju inte säga att det är så himla fint väder men så länge det är plus grader så känner jag mig smått nöjd.

Morgonen kunde väl ha varit lite bättre då min son bestämde sig för att han inte vill gå till dagis,han ville inte ha på sig dom kläder jag gett honom och han ville helt enkelt inte lyssna på mig =), men efter många disskutioner så kom vi iallafall iväg även om vi redan var ca 20 min försenade till dagis och jag hade bara 10 min på mig att ta mig till jobbet (tur att kollegorna också har barn så dom vet hur det kan vara ibland).

Längtar vekligen till helgen så man kan få sova lite har varit så himla trött den här veckan, det tråkiga är att jag måste lämna tillbaka bilen då mina föräldrar kommer hem ifrån Thailand (snyft).


Nu är det iallafall klart med kryssningen till min födelsedag, ser så sjukt mycket ifram i mot det, är så glad att det var så många som ville följa med =).


Ska fortsätta med jobbandet nu ;)


Ha det !!!!


Kram...

Di....


Av Diana - 11 mars 2008 10:28

Okej nu har jag gjort bort mig på jobbet då, kan ju säga att det kanske var väntat eftersom jag annars gör det väldigt ofta...


Så va hände då?

Jo jag satt vid min dator och jobbade lite med bonuscheckar då jag ser nått som hänger från taket en bit framför mig och redan då får jag ju rysningar i hela kroppen för jag förstår ju att det är en spindel, så jag försöker sitta lugnt och stilla och tänker för mig själv "den är inte farlig, den är mer rädd för dig än vad du är för den och så vidare" och under den tiden har den ju hamnat på mitt skrivbord och jag andas fortfarande lugnt tills jag då ser att den jäveln kan ju hoppa, från mitt skrivbord till min skärmvägg framför mig, och det räckte ju för mig, den där lugna andningen blev till en hysterisk andning och det kliade i hela kroppen och jag var helt säker på att den jäveln skulle attackera mig, så jag backar försiktigt ut ur rummet för att då kolla vad mina kollegor gör men ser då att dom är lite upptagna, och jag menar vill ju inte verka helt galen så jag går tillbaka försiktigt in i rummet och ser att den sitter kvar på skärmväggen och jag  lovar att han typ glodde på mig så jag gick ut igen och väntade på att en av mina kollegor skulle bli klar för att sedan försöka be om hjälp, förklarar att jag är lite rädd för spindlar och att det sitter en vid min arbetsplast  och om han kan hälpa mig ta bort den o.s.v och det var ju inga problem vi går tillbaka men när jag ser hur han försöker få tag i den och den ramlar ner på golvet och grejer så kan jag ju inte hålla mig längre, utan min så kallades lilla rädsla för spindlar visar ju sitt rätta jag att jag är livrädd för spindlar, så jag blir ju lite smått hysterisk, gör skumma ljud ifrån mig och hoppar runt som en jag vet inte vad, och min kollega kollar ju bara på min som om jag vore dum i huvudet tills han typ brister i skratt.


Spindel är iallfall död och jag är tillbaka vid mitt skrivbord och allt slutade väl, även om det fortfarande kryper i hela kroppen.


Fy vad jag hatar spindlar!!!!! 


Ha det bra så länge :)


Kramizar...


Den fjolliga Di....

Av Diana - 10 mars 2008 09:48

Tillbaka på jobbet efter helgen, känns väl så där, men har beslutat mig för att inte ha en sån negativ inställing till jobbet längre även om jag hatar måndagar.

Visst att jag inte gör så mycket men det beror ju på att det inte finns så mycket för mig att göra än eftersom jag inte är helt varm i fötterna, och jag har ju faktiskt kommit en bit på vägen när jag tänker efter, själva bokförings biten fungerar ju ganska bra det är ju bara att jag vill dubbel checka med dom andra innan jag trycker igenom allt eftersom det handlar om företagets pengar (och då vill man ju verkligen inte göra fel).

Så efter nogrannt tänkande så har jag beslutat mig för att se posetivt på saken, menar dom har satsat på mig och gett mig en fast anställning och verkligen varit förstående när jag har haft det svårt, kan ju inget annat än att göra mitt bästa och visa dom att dom gjorde rätt när dom anställde mig.


Iallafall ska berätta lite vad jag har haft för mig i helgen också.

I fredags var jag bara hemma och tog det lungt, i lördags hade mitt ex sitt 25års kalas hemma hos mig, han hade stambyte hemma så ville låna min lägenhet.Sedan på kvällen åkte jag och Empa hem till dom nyblivna föräldrarna  M & R där också N var och såg på andra chansen och gosade med deras så söta 2 veckors bebis, tyckte det var väldigt trevligt.

Sedan körde vi N till tåget och tog oss vidare ner till mina föräldrars hus.

Söndagen spenderade vi i Rimbo hos min syrra då hennes son fyllde 7 år,  det är synd att dom bor så långt borta, så underbara människor :)


men nu orkar jag inte skriva mer ;)


Ha det bra!!!


Kram


Di....

Av Diana - 7 mars 2008 10:17

Då var det underbara fredag igen :).

Eftersom jag tar bilen till jobbet så sov jag ända fram till halv åtta idag hur skönt som helst att bara vara och inte behöva stressa sig fram.

Det var helt underbart och solen sken och jag hade bra musik i stereon, gick liksom inte att undgå det goda humöret som kröp sig fram som det gör när man får dom här härliga vår känslorna..


Ja vad ska man göra idag då, Kommer antagligen vara ensam eftersom empa jobbar sent så jag och barnen får ha vårat fredagsmyset vi brukar ha, lite film, lite godis och funderar på att köpa hem pizza som vi kan slänga i oss framför tv, bara ta det lungt.

Hoppas på att det fina vädret håller i sig tills på lördag så man kan vara ute lite, känns som om det kommer bli en bra helg =)


Kram...


Di...

Av Diana - 5 mars 2008 15:40

Asså denna dag har varit rent av förjäklig.

Kan bara säga att jag har känt mig så oehört borttappad, känns som om jag har ett trassligt garnnystan i huvudet och orden har snubblat på tungan hela dagen, undrar vad kunderna har trott i telefonen för det måste ha  låtit as konstigt.

Känner mig lätt yr och ögonen går åt två olika håll, vet verkligen inte vad detta kan bero på, somnade liksom runt halv elva igår så sömn har jag ju fått.


Det får mig verkligen att tvivla på om jag kan klara av detta jobb, jag är väl inte kapabel till att uträtta det som måstes för detta yrke, mycket tråkigt för det är ju rätt trevligt, men det känns som om jag inte har förmågan till att lära mig det som krävs.

Men jag hoppas verkligen på det.


Jobbigt är det iallafall.



Kram på er.


Di....

Lovelydi

Jag & mina älsklingar har mycket konstigt för oss, vi är nog lika förvirrade alla tre, men det är det som gör oss charmiga, men i bland är det bra att vi har pappa J som tar hand om oss ...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min Gästbok...

Mina favorit sidor

Andras bloggar

Kategorier

Tidigare inlägg

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards